Ledreborg Palace
Golf Club

Banen er åben - buggy kørsel er tilladt

Skriv til LPGC

Find hjertestarter

Ring til sekretariatet

OPLÆG – og regel 14

Vær opmærksom på, at der ikke længere spilles med oplæg.

Vi vil dog alligevel afklare et spørgsmål, der har været omkring regel 14:

Regel 14 gælder, når man løfter en bold for at GENPLACERE den. Ved oplæg placeres bolden et andet sted (indenfor et scorekorts længde, og ikke nærmere flaget). Bolden er dermed IKKE genplaceret, og regel 14 gælder således ikke. Når der spilles med oplæg, er der derfor ikke krav om markering af bolden. Vil man rengøre sin bold, er det dog fortsat en god idé for at undgå diskussion om, hvor bolden blev løftet.

Mvh Regeludvalget

 

Del indlægget

Ris og ros til LPGC

Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er vi rigtig glade for input, kommentarer og ideer.

Skriv dine kommentarer her nedenfor, så vender vi tilbage hurtigst muligt.